Ugrás a fő tartalomra
Ide kattintva a Kapos Holding Zrt. elektronikus ügyfélszolgálati oldalán otthonról is kényelmesen intézheti ügyeit.

VÁLTOZÁS

2018-12-17

Változás a mellékmérő hitelesítés folyamatában 2019.01.01 napjától

Tisztelt Fogyasztó!

Ezúton tájékoztatjuk, hogy a saját tulajdonában lévő mellékmérő óra(k) hitelesítési ideje a hatályos
jogszabály alapján 8 év.

Az 58/2013. (II.27) Kormányrendelet alapján a mellékmérő hitelesítéséről a tulajdonos köteles
gondoskodni. A csere és a hitelesítés költsége a tulajdonost terheli.

A Mérésügyi törvény (1991.évi XLV.) alapján csak hiteles mérőórán mért fogyasztás alapján lehetséges a
számlák kiállítása. A hitelesítés elmaradása esetén a közszolgáltató a Vksztv.-ben meghatározott
jogkövetkezményeket alkalmazza.

Tájékoztatjuk Fogyasztóinkat, hogy 2019. január 01.-től a mellékmérő cserék díjai megváltoznak!

Társaságunk segítséget kíván nyújtani a mellékmérő órák hitelesítésének rendezésében, ezért a hitelesítést az
Ön megrendelése és időpont egyeztetés alapján – a rendelkezésre álló kapacitásunk figyelembevételével –,
térítés ellenében végezzük (vízmérő csere, plomba elhelyezése, szolgáltatói nyilvántartásba vétel). Felhívjuk
szíves figyelmét, amennyiben a mellékmérő órák cseréjét nem a közszolgáltatónál rendeli meg, úgy az eljárási
szabályok betartása mellett meg kell rendelnie a lecserélt órák plombálását és regisztrációját a KAVÍZ Kft-től,
mint üzemeltetőtől.

A lecserélt vízmérőórát meg kell őriznie és a plomba felhelyezésekor elkészülő regisztrációs jegyzőkönyv
felvételénél munkatársunknak be kell mutatnia.

2019. január 01.-től az egységes eljárási szabályok alkalmazása szerint a mérőcseréről és a
plombabontásról (régi óra és annak állása, felhelyezett régi sérülésmentes plomba, új óra és annak állása)
dátummal ellátott fényképes dokumentációt kérünk, mivel a mellékmérők hiteles elszámolása csak így
biztosítható!!! Amennyiben nem társaságunk végzi a mérőóra cserét, kérjük, szíveskedjen ezek meglétéről
meggyőződni, a mérőcserét végző vállalkozótól ezek elkészítését és az Ön részére történő átadását
megkövetelni! Ennek elmaradása esetén a bontott mellékmérő óraállása nem fogadható el hitelesnek a
főmérős elszámolásnál!

További felvilágosítást kaphat és a 2019. január 01.-től érvényes díjakról és eljárásrendről tájékozódhat:

KAPOS HOLDING Zrt. Ügyfélszolgálatán
Kaposvár Áchim A. u 2. alatt

Hétfő-szerda-péntek 8.30-14.30
Csütörtök 8.00-20.00

e-mailben: ugyfelszolgalat@kaviz.hu,
telefonon:06 82/528-580 telefonszámon, vagy a www.kaviz.hu internetes honlapon.

Társaságunk által végzett óracserék alkalmával lehetősége van a helyszínen készpénzes és kártyás fizetésre
egyaránt.

Felhívjuk a Tisztelt Fogyasztók figyelmét, hogy a 2018. év közben, bármely időpontban hitelesített
(lecserélt) mellékmérő(k) hiteleségi ideje a csere időpontjától függetlenül 2026. december 31.

Kérjük, ne hagyja az utólsó pillanatra a mellékmérő(k) hitelesítését!